Aktiv fokusendring

Aktiv fokusendring er positive aktiviteter eller generelt aktiviteter vi gjør for å flytte fokuset fra de negative tankene/situasjonene til noe positivt. Aktiv fokusendring skal ikke være triggende, men roe oss ned.

Noen former for aktiv fokusendring

  • Besøke noen/få besøk
  • Ringe noen
  • Ta en dusj
  • Gå tur
  • Se tv/serie
  • Trene (på en positiv måte)
  • Holde på med en hobby
  • Bruke eventuelt husdyr (stelle, kose, gå tur osv)
  • Snakke med noen!
  • Meditere/be
  • Lytte til noe beroligende eller se på noe beroligende (vann, ild, blomster osv)
  • Tenne lys, blåse såpebobler
  • Skriv ned tanker! skriv en dagbok eller KJELE.

Jeg er veldig glad i

  1. Kose/stelle/gå tur med hunden min Hera
  2. Snakke med noen (ringe, besøk)
  3. Tenne lys og se/lytte på noe beroligende
  4. Skrive dagbok og kjeler.
Scroll to top

Denne bloggen er personlige ytringer fra utgivere av bloggen. Alle bruk av bilder, tekst eller video fra bloggen må avtales med bloggens ansvarlige utgiver. Bloggen ligger på psykmagasinet.no. Ønsker du å blogge om psykisk helse på psykmagasinet.no så kan du ta kontakt med ansvarlig redaktør på mail: stinena@hotmail.no